wtorek, 7 kwietnia 2020

5 powodów dla których warto grać w gry komputerowe (2/2)

Liczne zalety grania

6. Pomoc w usprawnieniu koordynacji ręka-oko

Istnieje wiele zawodów, które wymagają lepszej koordynacji ręka-oko niż przeciętny człowiek.
Oczywiście chirurdzy są zależni nie tylko od tego, czy wykonają udaną operację, ale także od tego, czy nie uszkodzą tętnicy lub narządu witalnego. Dlatego też wielu aspirujących chirurgów jest obecnie zmuszonych do przeprowadzania wirtualnych operacji w celach szkoleniowych.

Chcąc zobaczyć, kto mógłby lepiej wykonywać te wirtualne operacje, naukowcy z University of Texas Medical Branch zgromadzili grupę licealistów, studentów i rezydentów medycznych. Po przetestowaniu tych trzech grup, aby zobaczyć, kto może osiągnąć lepsze wyniki niż inni, naukowcy byli zaskoczeni, że licealiści zrobili to, co najlepsze.
Dlaczego?


Mówiąc wprost, licealiści grali w gry wideo co najmniej dwie godziny dziennie, podczas gdy rezydenci medycyny rzadko mieli na to czas. Podczas gdy jeden z naukowców nalegał, aby mieszkańcy nadal radzili sobie lepiej w prawdziwej operacji, badanie jest jednym z wielu dowodów na to, że nasze ulubione gry mogą pomóc w poprawie koordynacji ręka-oko. Więc, kiedy ludzie pytają, czy gry wideo mają pozytywne efekty? Tak, mogą pomóc w koordynacji ręka-oko, pewności siebie i odruchach. Nie wspominając o pomocy w zdaniu testu licencyjnego!

7. Lepsza koncentracja i uwaga

Jednym z największych zmartwień wśród dzisiejszych rodziców jest to, że ich dzieci siedzą w klasie myśląc o Minecraft i Pokemon zamiast słuchać nauczyciela. Aby sprawdzić, czy gry zamiast tego pomogły dzieciom zwrócić większą uwagę poprzez poprawę poznania i percepcji, badacz o nazwisku Vikranth Bejjanki przeprowadził kilka eksperymentów u boku kilku kolegów.

Testy te polegały najpierw na tym, że dwie grupy, doświadczeni i niedoświadczeni gracze, wykonywali kilka zadań percepcyjnych, takich jak dyskryminacja wzorców. Gracze osiągnęli lepsze wyniki niż druga grupa, która rzadko, jeśli w ogóle, grała w gry przed eksperymentem.
Praca kończy się następującym wnioskiem: "Lepsze poznanie regularności i struktury środowisk może działać jako podstawowy mechanizm, dzięki któremu gra w gry akcji wpływa na wydajność w percepcji, uwadze i poznaniu".
Innymi słowy, granie w gry poprawia kilka umiejętności, w tym zwracanie uwagi.

8. Gry wideo mogą pomóc w leczeniu depresji

Kilka lat temu badacze w Nowej Zelandii starali się dowiedzieć, czy gry wideo mogą być wykorzystywane do leczenia zaburzeń psychicznych takich jak depresja.
Zrobiono to za pomocą SPARX-a, gry zaprojektowanej specjalnie w celu zapewnienia nastolatkom terapii w sposób, który jest bardziej aktywny i przyjemny niż regularne doradztwo. Wzięło w niej udział ponad 168 nastolatków w wieku średnio 15 lat, przy czym wszyscy oni wykazywali wcześniejsze oznaki depresji. Podczas gdy połowa grupy otrzymywała tradycyjne porady, druga grupa grała w SPARXa.

Gra polega na tworzeniu awatarów w celu pozbycia się wirtualnego świata wrogów reprezentujących ponure, negatywne myśli. Każdy etap wprowadzał również ogólne fakty dotyczące depresji, w tym sposoby na relaks i radzenie sobie z negatywnymi emocjami.
Oto ich wniosek po odkryciu, że gracze SPARXa lepiej radzili sobie z wychodzeniem z depresji niż pozostała grupa:
"SPARX jest potencjalną alternatywą dla zwykłej opieki nad nastolatkami z objawami depresji w warunkach podstawowej opieki zdrowotnej i może być wykorzystany do zaspokojenia części niezaspokojonego zapotrzebowania na leczenie".

9. Gry wideo mogą pomóc Ci pozostać w dobrej formie

Ze wszystkich korzyści płynących z gier wideo na tej liście, jest to ta, którą większość ludzi już zna.
Przypisuje się to prawdopodobnie systemowi Wii Nintendo, który wprowadził grę motion control dla graczy na całym świecie. Aktywne gry, takie jak Wii Sports i Wii Fit, znajdują się do dziś w szpitalach i domach spokojnej starości.

Naukowcy z Centrum Nauk o Zdrowiu University of Oklahoma przeprowadzili niedawno test, aby sprawdzić, o ile lepsze są aktywne gry dla dzieci w porównaniu z zajęciami takimi jak oglądanie telewizji i przeglądanie Internetu.

Testy polegały na pomiarze tętna, wysiłku własnego i wydatku energetycznego dzieci w wieku od 10 do 13 lat, podczas gdy wykonywały one trzy konkretne czynności: granie w aktywne gry wideo, oglądanie telewizji, chodzenie po bieżni Zespół odkrył, że granie w gry z kontrolą ruchu było równie korzystne jak chodzenie po bieżni z prędkością 3,5 km/h.
Oba ćwiczenia sprawiły, że dzieci spalały taką samą ilość kalorii, czyli prawie trzy razy więcej niż dzieci tylko oglądające Netflix.


10. Gry wideo mogą pomóc parom

Podczas gdy istnieje wiele sposobów na wspólną zabawę i relaks dla par, psychologowie z Uniwersytetu w Denver chcieli dowiedzieć się, czy granie w gry wideo jest jednym z nich. Jest to interesujące badanie, ponieważ badania pokazują, że mężczyźni bardziej dbają o tę część związku niż kobiety. Jednocześnie większość facetów jest znana z tego, że albo grają w gry sami, albo z innymi męskimi przyjaciółmi - nie tyle z ich dziewczyną, co z żoną, itp.

Badanie, które faktycznie rozpoczęło się w 1996 roku, w drugim roku małżeństwa 200 par zdecydowało, jaki aspekt ich związku jest najważniejszy. Ich odpowiedzi wykazały silną korelację między znaczeniem uczestnictwa w zabawie, ekscytujących zajęciach razem i dobrym związku.
Howard Markman, jeden z psychologów zaangażowanych w badania powiedział to:
"Im więcej inwestujesz w zabawę i przyjaźń oraz bycie tam dla swojego partnera, tym szczęśliwszy będzie związek z czasem."

Więc nawet jeśli eksperyment nie obejmował gier wideo, służy on udowodnieniu, że pary, które grają razem, mają tendencję do posiadania szczęśliwszych, zdrowszych związków.
Okej, więc wiem, że niektóre pary doświadczają czegoś, co uważam za "syndrom Call of Duty". W której dziewczyna jest bezinteresownie (możesz ją winić?), oglądając swojego chłopaka grającego w gry wideo, zazwyczaj Call of Duty. Można tego całkowicie uniknąć dzięki korzyściom płynącym z gry z odpowiednim połączeniem gry i gracza.

Wniosek

Podobnie jak same gry wideo, dziedzina badania, jak gry pomagają lub szkodzą nam, jest wciąż bardzo nowa.
Jest jeszcze wiele badań do zrobienia, zanim dowiemy się, jak wirtualne postacie, historie i światy, które kochamy, naprawdę wpływają na poziomie fizycznym i psychicznym.
Mimo to, nie krępuj się pokazać swojej rodzinie i przyjaciołom tej listy, jeśli są to ludzie, którzy nadal zakładają, że gry są winni otyłości, szkolnych strzelanin i zachowań antyspołecznych.
Pomoże im to zrozumieć, że zamiast sprawiać nam problemy, gry mogły w jakiś sposób poprawić nasze życie.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz